Ponovo 2016 - 2017

PoNoVon 21. kausi kolkuttaa jo ovella ja jälleen on kädet syyhyten odoteltu tulevaa salibandykautta ja uusien tunteiden paloa ja räiskyntää. Pontuksella ei jääty taaskaan kesällä laakereille lepäämään vaan seura laajenee jälleen, sillä uusia joukkueita tulee seuraan kolme kappaletta. Kaksi uusista joukkueista on C1-pojat haastaja (2001) ja F2-pojat (2008) ryhmät. Kolmas joukkue on 2011 - 2012 syntyneiden säbäkerho. Ikävämpiä uutisia seura koki A-junioreiden lopettamisesta liiton sarjassa, sillä pelaajia ei kylällä piisannut sinne saakka. Tulevaisuudessa A-juniorit palaavat vuoden kahden sisällä seuran juniorikatraaseen. Seuran riveissä kaudella 2016 – 2017 aloittaa liitonsarjoissa 14 joukkuetta, joista yhdeksän on juniori-, kaksi ikämies- ja viisi aikuisjoukkuetta. 2010 syntyneet aloittavat alueellisena seurojen keskenään sopimina ”harjoitusottelu turnauksina” ilman liittoa. 2011 - 2012 harjoittelevat vielä lajin saloihin säbäkerho tyyppisesti. Miesten edustusjoukkue pelaa tulevallakin kaudella miesten 2-divisioonaa. Menneellä kaudella pelattiin sarjan sisäisiä play-off otteluita, mutta tie nousi pystyyn heti ensimmäisellä kierroksella kaudella kovaksi koettua PHSB (Päijät Hämeen Salibandy seura). Kauden lopuksi miesten joukkueessa kävi kaikkien aikojen kovin siirtomyrsky, sillä pelaajia lähti ovista ja ikkunoista kohti isompia valoja pääkaupunkiseudulle. Kesällä vanhat jarrut miettivät yleensä aina kauden kynnykselle saakka mitä tuleman pitää, niin seura oli pakotettu reagoimaan tilanteeseen ja ruvettava pienen porkkanan kanssa saalistamaan pelaajia riveihinsä. Tulevalle kaudelle saatiin todella iskukykyinen joukkue muutaman vanhaan kaartiin kuuluvan pelaajan paluun myötä ja NST-Lappeenrannasta myös tarttui jälleen haaviin mukavia tärppejä ylös PoNoVo-veneeseen. Kesän kynnyksellä seura lähti säilyttämään sarjapaikkaa, mutta tällä hetkellä seura pelaa niistä sijoista, josta se on edelliset vuodet tottunut pelaamaan eli sarjan kärkikastin joukkue on jälleen kasassa, ainakin paperilla. Tulevalle kaudelle seura ei uusinut farmisopimusta NST:n kanssa vaan lähdettiin jälleen omilla pelaajilla tekemään järkevästi tulevaisuutta. Harkinnassa oli tehdä farmisopimus seuran toisen miesjoukkueen kanssa, mutta pelaajien tulon myötä sitä ei enää koettu ajankohtaiseksi. PoNoVossa tehdään pitkäjänteisesti hommia ja seuran tavoitteena on pienin askelein saada toimintaa kehitettyä ja junioriputkea rakennettua, josta edustusjoukkueeseen virtaa hedelmiä kentille. Seuran tavoittelee divariin nousua varmasti lähivuosina, kunhan saamme asiat sen edellyttävälle tasolle.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=