PoNoVo A-pojat PoNoVo:n poikien A-juniorijoukkue uusiutui täysin viime vuodesta, kun VoiKu:n B-juniorit siirtyivät kelta-mustiin. Myös valmennus vahvistui kesän aikana, kun Jukka Lähde tuli mukaan PoNoVo:n toimintaa. Uusiutuneen joukkueen myötä valmennustiimi sai jälleen uuden haasteen täksi kaudeksi. A-junioreiden tilanne on hyvä, koska pelaajia on viime kautta enemmän mikä on hyvä asia ja harjoitukset ovat pyörineet läpi kesän. Joukkueella on motivaatio korkealla ja halu näyttää mihin he vielä pystyvät, koska suurimmalla osalla pelaajista ei ole kokemusta A-junioreiden ykkösdivarista. PoNoVon ajatusmalli ei ole tuottaa junioreilla edustusjoukkueen kuluja vaan tarjota heille edukkaaseen hintaan parasta mahdollista palvelua. Joukkue on asettanut itselleen tavoitteeksi pääsemisen runkosarjassa kahden parhaan joukkoon, jonka jälkeen pelit jatkuisivat SM-karsinnoissa. Se ei ole mahdottomuus kun joukkue on todella motivoitunut ja pallollista taitoakin löytyy. Mutta kevääseen on pitkä matka ja töitä on tehtävä tavoitteen eteen. Kaupungissa on selkeästi kysyntää kahdelle A-poikien joukkueelle ja PoNoVo onkin oiva paikka pelata niille jotka eivät SM-sarjaa mahdu pelaamaan, tai pelaajille jotka haluavat harrastaa hieman huokeammilla jäsen- ja joukkuemaksuilla. Ja jos menestystä joukkueelle tulee niin emme suinkaan sulje vaihtoehtoa pelata itse SM-sarjassa tulevina vuosina. Tulevalle kaudelle on varmasti helpompi lähteä liikkeelle, kun pohja on valmiina ja Lappeenrannassa pelaajia riittää kahteenkin joukkueeseen. Vastuuvalmentaja Arttu Ikäheimo PoNoVo M35 Otetaanpa aluksi katsaus viime kauteen. Menneellä kaudella pöytäkirjassa ei nimiä juuri näkynyt , mutta niilläkin resursseilla meinattiin lipsahtaa SM-jatkosarjaan. Muutamalla lisäveteraanilla todennäköisesti olisi jatkopeleihin selvitty. Peliaikaa tuli runsaasti, jos pääsi turnauksiin osallistumaan. Mieleen jäi turnaus jossa oli mukana vain kuusi peluria ja vastassa lohkon kärkiporukat. Myös Markuksen Helsingistä hankkima maalivahti +50 sarjasta jäi positiivisesti mieleen, hoiti voitot molemmista peleistä. Kiitos siitä. Tulevalle kaudelle osallistuminen oli vaakalaudalla, koska suurin osa viimekauden joukkueesta siirtyi vanhempaan M40 ryhmään. Tämän kauden joukkue on kasattu innokkaista pelimiehistä, toki halukkaat voivat ilmoittautua mukaan vielä tässäkin vaiheessa, syntymävuosi (1975-1979). Nyt joukkueessa on n.15 peluria. Turnauksia kertyy kauden aikana 5-8 riippuen joukkueen menestyksestä. Yhteisiä harjoituksia ei joukkueella ole, vaan jokainen pitää kuntoansa yllä parhaaksi katsomallaan tavalla. Saa nähdä mitä tämä nuorennusleikkaus tuo tullessaan. Menestystä kenties? Peli-iloa tulevalle kaudelle kaikille PoNoVon joukkueille ja yhteistyökumppaneille. Tuomas Ryynänen KAUSI 2013-2014
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk0MTY=